Utama Yang Lain Frontman alat membuka ruang mencuba wain di bandar hantu Arizona...

Frontman alat membuka ruang mencuba wain di bandar hantu Arizona...

Maynard James Keenan

Maynard James Keenan

  • Wain selebriti

Maynard James Keenan, frontman Tool kumpulan rock AS yang menjual banyak platinum, telah membuka ruang mencicipi arak di Jerome, Arizona.



Bilik Caduceus Cellars & Merkin Vineyards Tasting dibuka pada 4 Julai dan akan dibuka 365 hari dalam setahun.

Keenan, yang datuknya membuat anggur di Itali Utara, memiliki Merkin Vineyards dan Caduceus Cellars di Cornville, Arizona, rumah Senator AS - dan calon presiden - John McCain.

Penyanyi itu juga merupakan rakan kongsi Arizona Stronghold Vineyards, sebuah kawasan seluas 80 hektar di Lembah Sulphur Springs di negeri ini, yang dia miliki bersama dengan pembuat anggur Eric Glomski.



Jerome adalah sebuah perkampungan perlombongan tembaga dan emas pada akhir tahun 1800-an sebelum menjadi bandar hantu setelah beberapa kali melakukan serangan. Ia menurun kepada 50 penduduk pada akhir 1950-an. Penduduk hari ini dianggarkan sekitar 343 orang.

Bandar ini dianggap sebagai salah satu yang paling dihantui di Amerika Syarikat dan disambut sebagai 'bandar paling jahat di Barat' oleh New York Sun pada Februari 1903.

Sebuah dokumentari mengenai usaha pembuatan gurun Keenan dan Glomski, Blood Into Wine: The Arizona Stronghold, kini sedang dalam produksi dan akan dirilis pada Februari depan.



Keenan adalah pemuzik yang produktif, paling terkenal sebagai penyanyi utama kumpulan heavy rock band dan A Perfect Circle, yang dengannya dia telah mengeluarkan tujuh album.

Caduceus Cellars mengambil namanya dari kakitangan yang dibawa oleh Mercury, utusan para dewa. Merkin, menurut Oxford English Dictionary, adalah bentuk rambut palsu kemaluan, yang dipopularkan pada abad ke-18.

Ikuti kami di Twitter

Ditulis oleh Lucy Shaw

anggur apa yang dipasangkan dengan ayam

Artikel Yang Menarik